Deep SOUTH, here we COME............

18 oktober 2013 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

18 oktober 2013

Als je het doet, doe je het goed...............

Het is 06.00 uur als de wekker van Richard het zoetgevooisde geluid van radio 538 door de slaapkamer laat klinken. "Doe effe normaal" kreunt Ellen slaapdronken . "We vliegen pas om 10.55 uur!!!! We hoeven pas om 09.00 uur op Schiphol te zijn!!."
"Ehhhhh ja....weet ik, ..... Maar..... Ehhhhh..... "stamelt Richard. "Ik moet eigenlijk nog even langs mijn werk voordat het vliegtuig gaat en ik had zo gedacht dat we hier dan even samen langsgaan.?!.,?  Oké ???"
"Dat meen je niet!!???" kreunt ze inmiddels iets minder slaapdronken maar ietwat geïrriteerder.  "Je maakt een geintje!!!?? Toch?? Toch??"
Het was geen geintje............

Na een snelle douche en een vluchtige poetsbeurt stappen Ellen en Richard rond 07.00 uur in de auto op weg naar Richard zijn werk.  Geen luxe ontbijt, geen vers geperste jus dé Orange, geen ovenverse croissants of zelfs maar een kopje koffie!! Niets van dat alles.

Maar Richard zou Richard niet zijn als hij deze onverwachte en enigszins minder plezierige move niet een positieve wending zou geven. Aangekomen op het werk,waar Richard moest zijn, werden beide als echte VIP's ontvangen in de ontvangstruimte. Daar was de beloofde koffie!!! Met liefde gezet om een uur of 05.30 uur die ochtend door de timmerman.
Ja, Richard weet zijn meisje wel te verwennen.

Foto

Plotseling begint het tot Ellen door te dringen. Richard had gezegd dat ze de auto ergens in Aalsmeer op een parkeerterrein zouden parkeren en dat ze daarvandaan door en timmerman met zijn bus naar Schiphol zouden worden gebracht. Ze had dit tot op dit moment als een grapje afgedaan maar nu realiseerde ze zich dat dit de bittere realiteit was..  Haar gedachten dwaalde af naar die tijd dat ze haar Richard zag als haar romantische ridder op het witte paard.
Nu wordt ze met een stoffige blauwe bouwbus afgezet op Schiphol!.........

Net op het moment dat ze het door de vriendelijke timmerman aangeboden verse kopje koffie van 3 uur oud afslaat stopt er een auto voor het raam van de bouwkeet. Een auto??? Nee, dit is een VIP car.  Een verlengde Mercedes S-klasse van het model dat nog niet in Nederland verkrijgbaar is.  Een super-de-luxe limousine waar enkele uren geleden Bono van U2 nog van zijn hotel naar Schiphol is gebracht. Even durft Ellen te dromen dat dit haar "ride" is maar ze verdringt deze gedachte snel om de teleurstelling niet groter te maken dan hij al is.
Maar.........

Foto

Op Schiphol loopt alles vanZELF. De ZELF geboekte tickets rollen foutloos uit de "ZELF incheckbalie" en nadat ze ZELF de koffers op de band hebben gezet, ze ZELF de boardingpassen  hebben uitgedraaid, ZELF een aantal vragen aan zichZELF hebben gesteld over wie hun bagage heeft ingepakt en  ZELF hun eigen paspoort hebben gecontroleerd lopen beide naar de gate om zichZELF daar te fouilleren.Terwijl ze langs het ZELFbedieningsrestaurant lopen hoort Richard zichzelf denken "zouden we het vliegtuig ook ZELF moeten besturen??"

Stipt op tijd vertrekt de UA 908 om 10.55 uur. De weeïge geur van de chicken, meat en lasagne hangt al in het toestel. Huh?..... Stewardessen waren toch mooie, stijlvolle en jonge dames in mantelpakjes die elkaar zelfs in de krappe gangpaden van het vliegtuig nog makkelijk konden passeren?
Ellen schatte de jongste achter in de 50 en de oudste is volgens Richard tussen de dood en de schijndood. De poging om van positiekleding een charmant mantelpakje te maken is jammerlijk mislukt.

Maar.... De films zijn nieuw en goed, de verzorging top en het vooruitzicht is geweldig.
Kortom, alle ingrediënten zijn er om dit een fantastische trip te laten worden............

DEEP SOUTH, HERE WE COME.........