Boehoehoe.......... we zijn weer thuis...............

28 oktober 2013 - Zwaag, Nederland

Al in de Atlanta hoorden wij op CNN, waar wij toevallig op dat moment op bezoek waren, de berichten van de aankomende stormen in Engeland en Nederland.
De vlucht van 2 uur van Altanta naar Chicago was 2 uur vertraagd waardoor de overstaptijd van 2 uur die onze vrienden hadden ingepland geheel teniet werd gedaan. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze niet op de gelande dag aankomen in Nederland dus het begint te wennen.
Maar die Amerikaanse vliegeniers hanteren een andere soort tijdseenheid begrijpen ze nu. Een simpele rekensom leert beiden dat als ze ergens 2 uur later aankomen als gepland en daar een overstaptijd voor hadden ingepland van 2 uur, ze te laat komen voor het volgende vliegtuig. Rekening houdend met inchecken, Boarden etc etc.
De vliegtuigchauffeur wist echter te melden dat ze 2 uur later gingen vertrekken om zodoende 40 minuten overstaptijd te vermelden!!!!????. Dus of de vliegtuigchauffer heeft een heel bijzonder horloge, hij belazerd de kluit, of hij heeft bijzonder gaven.
De werkelijkheid bleek heel simpel. De storm in de rug van het vliegtuig zorgde er voor dat het bijna een 1 uur sneller vloog als gepland. Die dingen kunnen dus veel harder als ze zeggen.

De terugreis van onze dodelijk vermoeide reizigers eindigde met een bloedstollend einde door de zeer zware storm waarin het vliegtuig moest landen.
Nog nooit is het zo stil geweest en nog nooit heeft het zo naar angstzweet en urinelucht geroken in een vliegtuigcabine als vanmorgen.

De reis zit er op, het was heftig, mooi, gezellig, interresant maar vooral GOED !!!!
Bedankt voor het volgen van de blog en de reacties.

Tot de volgende keer

Richard en Ellen.

1. Monica:
    29 oktober 2013
    Gelukkig weer met beide op de grond.
    Leuk om met jullie mee te lezen.
    Groetjes monica
  2. Ries:
    29 oktober 2013
    Graag gedaan, allemaal bedankt voor het volgen van de blog.
    Afgemat tot op het bot, bijna failliet, toe aan vakantie we hebben het enorm naar ons zin gehad,

Groetjes Richard en Ellen
  3. Bianca besemer:
    2 november 2013
    Hahaha, leuke verhalen zeg en veel gezien en meegemaakt. Maar ja, dat heb je in de states!!! Kunnen jullie weer een tijdje op teren. Liefs van ons. (Frank, bianca en Bas).